post03

62 / 100

مزایای استفاده از سیلوی سیمان

ساخت و استفاده از سیلوی سیمان مزایای فراوانی دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارت اند از:

خرید سیمان به صورت فله به جای خرید سیمان کیسه‌ای

همان طور که گفته شد سیمان یکی از مصالح پرمصرف و گران قیمت محسوب می شود. در مقابل خرید سیمان به صورت فله نسبت به سیمان کیسه ای از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. به همین جهت استفاده از سیلوی سیمان و ذخیره سیمان فله در آن می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

خاصیت نفوذ ناپذیری سیلوهای سیمان

یکی دیگر از مواردی که خیلی اهمیت دارد جلوگیری از خراب شدن سیمان است. سیلوی سیمان با داشتن خاصیت نفوذ ناپذیری این امکان را فراهم می کند که در شرایط مختلف آب و هوایی هیچ نوع آب و رطوبتی به درون سیلوها نفوذ نکند و به این ترتیب از خراب شدن سیمان و سفت شدن آن جلوگیری خواهد شد. در نتیجه جلوی صرف هزینه های اضافی برای خرید مجدد سیمان گرفته می شود.

جلوی ضایعات سیمان گرفته می شود

زمانی که سیمان به صورت کیسه ای خریداری شود این امکان وجود دارد که کیسه های سیمان در اثر حمل و نقل و جا به جایی دچار پارگی شوند و حجم قابل توجهی از سیمان از دست برود. ولی با استفاده از سیلو جلوی این ضایعات و اسراف گرفته می شود.

سهولت در ساخت بتن

برای ساخت بتن با کیفیت ترکیب دقیق مواد بسیار اهمیت دارد. در سیمان کیسه ‌ای اندازه گیری میزان سیمان به کار رفته در ساخت بتن مشکل است و ممکن است دقیق نباشد. در مقابل استفاده از سیلوها این امکان را فراهم می کند که پیمانکار به آسانی بتواند مقدار مورد نیاز سیمان را برای تهیه بتن مصرف کند و با به کار بردن میزان دقیق، بتن با کیفیتی تولید شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!